Powrót do przeszłości...

To jest to!
Awatar użytkownika
Scorpio86
Posty: 1786
Rejestracja: 22 grudnia 2013, 22:30
Obserwuję: M860, L980, L999
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

01 stycznia 2015, 19:07

Cześć! Dzisiaj wziąłem pod lupę marzec i maj 2010 roku.
23.5.2010 r.
A310 CTM1083 F-RADA UL984 g11:11 -->E | Msciciel 9.5.2010 r.
Armavia EK-32012 A319 19:52 UL986 RNV152 FL350 | Gregooz +
Japoński P-3 Orion! | Geo 3.3.2010 r.
KOSMOS, KSM0964S, RA-12988, FL260, Letki-Babko, G9:10 | Vader French Air Force, FL210?, UL984 W, G12.40 reg: 61-PA/PB/PC/PM/PN. Leciał najprawdopodobniej z bazy w Duszanbe w Tadżykistanie | Vader Oraz mój faworyt z tej paczki :-D
30.3.2010 r.
B762 linii Maersk Air, leciał na północny wschód godzina 15:12 UTC | Kosmitek
Blog: http://scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))
Awatar użytkownika
Scorpio86
Posty: 1786
Rejestracja: 22 grudnia 2013, 22:30
Obserwuję: M860, L980, L999
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

02 stycznia 2015, 00:01

Cześć! Dzisiejszy post chciałbym w całości poświęcić B772 Malaysia Airlines o numerze rejestracyjnym 9M-MRD. Maszyna wyprodukowana w 1997 roku była obecna na polskim niebie przez kilka lat. Furorę wśród Spotterów robiło przepiękne malowanie Heliconia (oglądać je "na żywo" mogli jedynie szczęśliwcy na L984). Linia zdecydowała się jednak po pewnym czasie wrócić do podstawowych szaro-czerwono-niebieskich barw (już nie tak efektownych). Niestety maszyna zakończyła swój żywot w najgorszy z możliwych sposobów. 17 lipca 2014 roku B772 z 283 pasażerami i 15 członkami załogi na pokładzie uległ katastrofie na terytorium Ukrainy. Wszystkie osoby znajdujące się w samolocie poniosły śmierć. Chociaż pojawiają się różne teorie, a strona rosyjska i ukraińska nie szczędzą wobec siebie wzajemnych oskarżeń to najbardziej prawdopodobną przyczyną wydaje się zestrzelenie lotu MH17 przez rakietę ziemia-powietrze. Ta tragedia zmieniła również zupełnie ruch lotniczy nad naszym krajem. Wiele maszyn, które kiedyś były stałymi bywalcami na L984 czy L980 omijając teraz tereny Ukrainy siłą rzeczy wybiera również inne drogi. Ten konflikt wydaje się ciągle nie mieć końca, a to oznacza, że każdego dnia musimy przyzwyczajać się do nowej spotterskiej rzeczywistości. To smutne i tragiczne wydarzenie sprawiło, że już nic nie będzie takie jak kiedyś...
24.2 2008 r.
13:57 UL984, 9M-MRD | UL984->KUL | Maciejh76 24.2 2008 r i 11.5.2008 r
UL984 13:54 | Gryni 2.1.2014, 18:57
L980/MAS17/9M-MRD/B772/AMS-KUL Malaysia Airlines 14:48 | RafalBel 14.11.2010 r.
MH5 FRA-KUL B772 9M-MRD UL986 FL330 G1329 | Barpit Przez kilka tygodni po katastrofie obserwowaliśmy nad Polską loty C17 oraz C130 z ciałami ofiar znajdującymi się na pokładzie. Nie tak pasażerowie wyobrażali sobie swój powrót do domu :-(. Chociaż mi oraz kilku kolegom udało się te przeloty udokumentować to postanowiłem nie zamieszczać zdjęć w tym poście. Zapamiętajmy 9M-MRD inaczej, jako piękną niebieską Heliconie na błękitnym niebie, która cieszyła oczy zapewne wszystkich użytkowników naszego forum. Blue sky!
Ostatnio zmieniony 02 stycznia 2015, 17:22 przez Scorpio86, łącznie zmieniany 2 razy.
Blog: http://scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))
Awatar użytkownika
geo
Donator
Posty: 395
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:24
Lokalizacja: Mermet/Tczew
Kontakt:

02 stycznia 2015, 06:26

Dodam coś od siebie do postu Scorpio86. Trochę mały oftop ale może nie zlinczujecie ;-)
07.12.2011
Kołujemy we FRA 2.Gdzieś nad południową Polską 3. 08.12.2011 w KUL/
Obrazek
konan 400D & 60D & rubinar 1000mm & synta 8"
http://geo.tcz.pl/projekt_2019/
Awatar użytkownika
geo
Donator
Posty: 395
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:24
Lokalizacja: Mermet/Tczew
Kontakt:

02 stycznia 2015, 07:13

Scorpio86 pisze: +
Japoński P-3 Orion! | Geo
[hs]http://geo.tcz.pl/lotnicze/fl350/2010/358_IMG_3709.jpg[/hs
Tylko dla jasności to zdjęcie zrobione w okolicach Tokio! Nie w Polsce :).
konan 400D & 60D & rubinar 1000mm & synta 8"
http://geo.tcz.pl/projekt_2019/
Awatar użytkownika
geo
Donator
Posty: 395
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:24
Lokalizacja: Mermet/Tczew
Kontakt:

02 stycznia 2015, 17:57

stesla pisze:Witam!
Geo, powiedz coś więcej nt. tego lotu MH0005 [FRA-KUL] z 07/12/2011. Z fotki trudno bardzo trudno wywnioskować, że chodzi o 9M-MRD, ale właśnie wtedy leciała ta maszyna. O godz. 13:41 (polskiego czasu) lecąc po UL984 (PADKA-LUXAR-DIBED) wlecieliście dokładnie w DIBED. O której godz. zrobiłeś tę fotkę na południowo-wschodnią Polską?
Pozdrawiam!
Te 3 zdjęcia to bankowo 9M-MRD bo jeszcze oglądnąłem dla pewności zdjęcie kokpitu w pełnym rozmiarze.
Wylot 07.12.2011 a zdjęcie nad płd Polską zrobione o 13:34 (chyba, że zapomniałem przestawić zegar w aparacie z letniego na zimowy). Pamiętam, że lecieliśmy po L984. Zdjęcie jakoś za Krakowem zrobione przynajmniej tak wynikało z ich mapy.
Czyli chyba się zgadza z tym co piszesz :)
konan 400D & 60D & rubinar 1000mm & synta 8"
http://geo.tcz.pl/projekt_2019/
stesla
Posty: 301
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:56
Lokalizacja: Jasło

02 stycznia 2015, 18:09

geo pisze:
stesla pisze:Witam!
Te 3 zdjęcia to bankowo 9M-MRD bo jeszcze oglądnąłem dla pewności zdjęcie kokpitu w pełnym rozmiarze.
Wylot 07.12.2011 a zdjęcie nad płd Polską zrobione o 13:34 (chyba, że zapomniałem przestawić zegar w aparacie z letniego na zimowy). Pamiętam, że lecieliśmy po L984. Zdjęcie jakoś za Krakowem zrobione przynajmniej tak wynikało z ich mapy.
Czyli chyba się zgadza z tym co piszesz :)
Że była to 9M-MRD nie mam żadnych wątpliwości. Czas podałem wg obowiązującego wówczas w Polsce (UTC+1). Wg niego Twoja fotka została zrobiona prawdopodobnie już na wys. Rzeszowa.
stesla
Posty: 301
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:56
Lokalizacja: Jasło

02 stycznia 2015, 18:11

Scorpio86, zamieszczając swój tekst chodziło mi tylko o wyłowienie pewnych istotnych informacji od Geo. A prośba do Vadera o usuniecie tego postu wynika tylko tego, by nim nie zaśmiecać tego świetnego tematu. Pytać o to w shoutboxie, pewnie mijałoby się z celem.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Darek Rz
Posty: 900
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:02
Lokalizacja: Dąbrowica k.Lublina

05 stycznia 2015, 23:46

Witam

Cos jeszcze znalazłem ,a chyba nie było :

Bardzo stare dzieje -wszystkie zdjecia z 2006 roku

A340 Austrian Airlines UL999 12.02.2006 godz.14.48 (dane znalezione przez Steslę - OE-LAK OS0052 VIE-NRT)

Obrazek

Chyba jedno z pierwszych zdjęć na forum Delty z Kijowa 09.06.2006 godz.13.16 UL980 (Dane znalezione przez Steslę - DL0089 N188DN KBP-JFK)

Obrazek

12.05.2006 godz. 6.15 UL980 Chyba BMI jeśli się nie mylę :
(Dane znalezione przez Steslę - BD0782 G-WWBD BOM-LHR)

Obrazek

12.07.2006 godz. 5.30 UL980 A340 Jet Airways ( Dane znalezione przez Steslę - VT-JWC 9W0120 BOM-LHR)

Obrazek

I jakiś IŁ96 19.07.2006 godz. 17.03 UL999 Prawdopodobnie Kras Air

Obrazek


Za cholerę nie mogę znaleźć zdjęcia jednej maszyny ,która pojawiała się kilkakrotnie na UL980 ,ale od czego jest internet :

A340 Virgin Nigeria

http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6211701

Były to chyba podmianki za Virgin Atlantic w lotach DEL-LHR ,ale mogę się mylić bo to dawno było :-P

pozdr.
Kronos BP 26x70 , Garrett 30x100 ,Nikon Sportstar 8x25 EX
Awatar użytkownika
Darek Rz
Posty: 900
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:02
Lokalizacja: Dąbrowica k.Lublina

08 stycznia 2015, 22:42

Witam

Jeszcze takie : Indyjka w starym malowaniu których kiedyś na UL980 było jak "mrówek"

Obrazek

pozdr.
Kronos BP 26x70 , Garrett 30x100 ,Nikon Sportstar 8x25 EX
Awatar użytkownika
RafalBel
Donator
Posty: 1205
Rejestracja: 12 października 2010, 20:27
Obserwuję: L980, M860,L999, BABKO/MEBAN-BIGLU, TOSPO-BABKO, GOTIX-ROE,
Lokalizacja: Bełżyce/Lublin

09 stycznia 2015, 09:31

Witam.
Kolejna paczka wygrzebana:
BMI
Stały gość na L980 latający na A321 do Baku. Rzadziej pojawiał się A332 z Ałmaaty. Air China Cargo
Ostatni raz widziana 2 czy 3 lata temu. Swego czasu regularny gość z MXP na B744. LAtała po M984 a także BABKO-TOSPO.
Air Via
W sezonie zimowym pojawiła się kilka razy w 2012 roku na całkiem ładnie pomalowanym A320. Latała do Bułgarii z Kopenhagi po M860. Sultan of Brunei
Złapany w sierpniu 2013 roku. Leciał z Hamburga. Kilka razy go widziałem nad Polską. Obecnie maszyna już całkiem zmieniła malowanie. Abu Dhabi Amiri Flight
Raz miałem styczność z tą linią. Był to sierpień 2013 roku i M860. Tego samego dnia po M70 poleciał rządowy Dubai również. Blue Panorama na B763
Złapana 11 listopada 2011 roku. OD tamtej pory widziałem może kilka razy tą linię nad Polską. POzdrawiam.

Obrazek

Obrazek
Canon EOS 7D / EOS 50D+Synta 8" "Angel of the sky"+ Powermate TeleVue 2x + Sigma 150-500 APO DG OS
Awatar użytkownika
Scorpio86
Posty: 1786
Rejestracja: 22 grudnia 2013, 22:30
Obserwuję: M860, L980, L999
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

12 stycznia 2015, 10:06

Cześć! Kolejna paczka ciekwostek. Autorem wszystkich zdjęć jest Gryni.
A333 Qatar Airways A7-AED SAAB 2000 Polet Flight MD83 Windrose pojedynczy wyskok na UL984 AN74 ADB UL984 B742 Air France Cargo, już na emeryturze. B747SP Royal Oman Flight. Skrót z LENOV, leciał do HAM. B742 Air Atlanta Icelandic. Latał po UL984. B752 Air Bashkortostan UM984. A345 Thai, rzadko spotykany w Europie. B757 Astraeus
Ostatnio zmieniony 12 stycznia 2015, 10:40 przez Scorpio86, łącznie zmieniany 2 razy.
Blog: http://scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))
Awatar użytkownika
vader
Administrator
Posty: 2339
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
Obserwuję: niebo :)
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

12 stycznia 2015, 10:28

16.03.12

Royal Air Maroc, RAM8751, CN-RGA, B744, PVG-CMN, FL410, UM984 SW, G13:31 - dobre 50km w prostej linii
Obrazek
N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, 12x50, 8.5x32, 2x53
Intek AR-109, PlanePlotter: mo i vo
Obrazek
ODPOWIEDZ