lornetka & luneta

Tutaj dyskutujemy o sprzęcie potrzebnym do obserwacji RNAV i o sprzęcie do fotografowania...
AceKarol
Posty: 320
Rejestracja: 06 lutego 2007, 03:57
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

26 czerwca 2006, 15:58

</span><table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center">
<tr>
<td><span class="genmed"><b>mspider napisał:</b></span></td> </tr>
<tr>
<td class="quote">Podepnę sie pod temat.
<br>
Poradźcie co kupić: Kronosa 20x60 cz lunetę ZRT-457M?
<br>
Potrzebne przede wszystkim do przelotówek, a raz na jakiś czas do popatrzenia na lotniskach.</td> </tr>
</table>

<br><br>
Witam ja Ci mogę, troszke powiedzieć o lunetce ZRT-457 bo taką posiadam..
<br>
do przelotówek spisuje się świetnie, ale na lotnisku już troszke gorzej...
<br>
bez dobrego statywu się nie obejdzie, no i to powiększenie troszkę za duże jak na lotnisko.
<br>
Pod płotem na lotnisku napewno lepszy był by Kronos. W dziale Samoloty Pasażerskie, jest troszkę fotek wykonanych przez tą lunetke.
<br>
Pzdr,<br>_________________<br>Sprzęt: Luneta ZRT457M | Lornetka Tento 7x50 | Fuji S5500 | AR-108
Jetphotos | MTO + 350D
Awatar użytkownika
Darek Rz
Posty: 895
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:02
Lokalizacja: Dąbrowica k.Lublina

29 czerwca 2006, 12:04

</span><table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center">
<tr>
<td><span class="genmed"><b>mspider napisał:</b></span></td> </tr>
<tr>
<td class="quote">Podepnę sie pod temat.
<br>
Poradźcie co kupić: Kronosa 20x60 cz lunetę ZRT-457M?
<br>
Potrzebne przede wszystkim do przelotówek, a raz na jakiś czas do popatrzenia na lotniskach.</td> </tr>
</table>

<br><br>
Witam
<br><br>
Niestety ciężko jest pogodzić te dwie rzeczy . Najlepiej niestety mieć i lornetę i lunetę . W przypadku samolotów przelatujacych niezbyt daleko doskonale sprawdza sie lorneta (wspaniałe pole widzenia i wrażenia "stereo" biją na łeb każdą lunetę ) .W przypadku korytarzy oddalonych o więcej niż 30 km powiększenie jakie daje Kronos 20x60 jest już często za małe (dla rozpoznania większości maszyn wystarczy ,ale nie do tego by nasycić oczy widokiem lecącej maszyny <img src="http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_lol.gif" alt="Laughing" border="0"> ) W tym przypadku luneta staje się nieodzownym instrumentem choć należy pamiętać że w lornetce widziane obrazy są wieksze i przy mniejszym powiększeniu widac więcej szczegułów niż w lunecie przez co ja mając oba instrumenty obserwuje i więcej widzę w Kronosie (ale 26x70 ) niż w lunecie o powiększeniu 60x która ma okular zoom a te nie dorównują do pięt okularom w dobrych lornetkach (ostrość ,pole widzenia ,jasność obrazu )
<br><br>
pozdro D.RZ
<br><br>
ps. luneta ZRT jest niezła ,ale lorneta lepsza <img src="http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_lol.gif" alt="Laughing" border="0"> . Ale to pisałem ja -wielki fan lornetek .<br>_________________<br>Kronos 26x70 ,Vanguard 20-60x80 Olympus C-5060
Kronos BP 26x70 , Garrett 30x100 ,Nikon Sportstar 8x25 EX
mspider
Posty: 2
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:57
Lokalizacja: Drobin

29 czerwca 2006, 12:53

Na razie zdecydowałem się na kronosa 20x60. A jak tylko bedzie przyplyw gotówki to chyba zafunduję sobie jeszcze tego ZRT.
<br><br>
Dzięki za pomoc.
gogol
Posty: 3
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:47

10 lipca 2006, 11:33

Panowie jaki statyw do tej lunety najlepiej?Bo troche reka sie trzesie <img src="http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_lol.gif" alt="Laughing" border="0">
PawelB
Posty: 681
Rejestracja: 06 lutego 2007, 03:58
Lokalizacja: Bełżyce

10 lipca 2006, 12:08

Witam
<br><br>
Statyw według uznania, ale lepiej coś stabilnego, ciężkiego, ale chyba taki nie bedzie tani, dobry bedzie dopiero od 200 zł ?
<br><br>
Pozdrawiam Paweł<br>_________________<br><a href="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=19398" target="_blank" class="postlink">Moje JETPHOTOS.NET</a>
<br><a href="http://www.ratownictwo.org.pl/search.ph ... =Pawe%B3+B" target="_blank" class="postlink">Moje fotki na ratownictwo.org.pl</a>
<br><img src="http://img442.imageshack.us/img442/1522/bannerhu7.jpg" border="0">
lornetka, notes, obserwacja - wspomnienia to jest to !
gogol
Posty: 3
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:47

10 lipca 2006, 12:42

Może jakaś podpowiedzs dot. tego statywu konkretny model czy cos takiego <img src="http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif" alt="Very Happy" border="0"><br>
Pozdrawiam Gogol (EPKT)
PawelB
Posty: 681
Rejestracja: 06 lutego 2007, 03:58
Lokalizacja: Bełżyce

10 lipca 2006, 15:32

Witam
<br><br><a href="http://www.allegro.pl/8861_akcesoria_fo ... Poka%C5%BC" target="_blank" class="postlink">Do wyboru do koloru <img src="http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif" alt="Smile" border="0"></a>
<br><br>
Pozdrawiam Paweł<br>_________________<br><a href="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=19398" target="_blank" class="postlink">Moje JETPHOTOS.NET</a>
<br><a href="http://www.ratownictwo.org.pl/search.ph ... =Pawe%B3+B" target="_blank" class="postlink">Moje fotki na ratownictwo.org.pl</a>
<br><img src="http://img442.imageshack.us/img442/1522/bannerhu7.jpg" border="0">
lornetka, notes, obserwacja - wspomnienia to jest to !
gogol
Posty: 3
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:47

10 lipca 2006, 20:15

Dzieki <img src="http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif" alt="Very Happy" border="0"><br>
Pozdrawiam Gogol
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1138
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

08 czerwca 2007, 18:34

z
mick
Posty: 601
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:24
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

17 lutego 2008, 09:47

Zeby nie zakładać nowego tematu to się podepnę:

OBJAWY CHOROBY :
Kilkuletnia, ruska lornetka 10x50, od kilku dni nie moge wyostrzyć. Patrząc przez każdy okular osobno jest OK, ale patrząc normalnie przez oba - lornetka ma zeza.
Miał ktoś podobne problemy ? Da sie to usunać, czy to już śmierć lornetki ?

Jeżeli to drugie - to może ktoś wie czy (gdzie) da się zaopatrzyć w nowego Kronosa 20x60 (lub większego; ewentulanie uzywany ze sprawdzonego źrodła) ?.
Ewentualnie co byscie polecili w podobnej klasie jakości i ceny.

Z góry dzieki za podpowiedzi.
Pozdrawiam, Michał
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
Awatar użytkownika
Pawel_S
Posty: 495
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:14
Lokalizacja: Piotrowice City
Kontakt:

17 lutego 2008, 10:25

mick pisze:...Patrząc przez każdy okular osobno jest OK, ale patrząc normalnie przez oba - lornetka ma zeza...
Witaj,

z objawów które opisałeś powyżej wynika że Twoja lornetka jest rozkolimowana [obraz z dwóch lunet nie składa się w całośc]. Kolimacje lornetki można wykonac samodzielnie, lub w wyspecjalizowanych serwisach [Astrokrak, Delta Optical]. Koszt około 50 PLN

Pozdrawiam
Obrazek
mick
Posty: 601
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:24
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

17 lutego 2008, 10:49

Dzięki.
Serwis odpada, bo koszty usługi + transport przewyższają wartość lornetki.

Kronosa znalazłem tylko tutaj http://www.pryzmat-fotooptyka.com.pl/in ... nu=podmenu , ale kiedys tam kupowałem wysyłkowo i nie chcę ponownie doświadczać ich jakości i szybkości realizacji zakupu. W Delcie i w Kraku nie mają :-/ Więc poszukam chyba jakiejś innej lornety.
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
ODPOWIEDZ