
Samoloty na wysokościach przelotowych - LUTY 2011
- maciekA380
- Posty: 1105
- Rejestracja: 06 września 2009, 15:18
- Obserwuję: L984, L986, M857, P746, N133, Z179, Z367
- Lokalizacja: Dukla/Krosno
Udanych łowów w Lutym  
            
			
									
						
							
Canon EOS 7D Mark II + Synta 8" (1200mm), Tamron 150-600mm f/5-6.3 G2 DI VC USD i parę innych szkieł.
			
						Ale za to jak się udałomsciciel pisze:Cześć
Dzisiaj po pracy udało się złapać trzy maszyny
 Indyjka i Jumbo Thaia rewelacja
  Indyjka i Jumbo Thaia rewelacja  - odprowadziłem je wzrokiem w czasie zakupów
 - odprowadziłem je wzrokiem w czasie zakupówGryni dajesz czaduGryni pisze:Cześć,
Dzisiejszy tłok na czeskim niebie (...)
 Po wczorajszej "Evie z zachodem w tle" zacząłem się zastanawiać ile praktyki jest potrzebne, żeby z takiej odległości rozpoznać co leci... Szacun!
  Po wczorajszej "Evie z zachodem w tle" zacząłem się zastanawiać ile praktyki jest potrzebne, żeby z takiej odległości rozpoznać co leci... Szacun!TPL 20x80, Celestron 15x70, UBC125XLT
			
						Dziękuję za uznanieboryfik pisze:Gryni dajesz czaduGryni pisze:Cześć,
Dzisiejszy tłok na czeskim niebie (...)Po wczorajszej "Evie z zachodem w tle" zacząłem się zastanawiać ile praktyki jest potrzebne, żeby z takiej odległości rozpoznać co leci... Szacun!
 . Może to kwestia praktyki, ale jeżeli mamy do pomocy np. FR24 to pozostaje tylko sprawa orientacji w kierunkach świata, i prawidłowego zinterpretowania tego co pokazuje radar, tzn. trzeba wiedzieć co i gdzie w danym momencie może się znajdować. Z 200km można rozpoznać tylko typ samolotu (mowa o maszynach większych od A320/B737)i to jedynie przy bardzo dobrych warunkach. Np. A380 na wczorajszym zdjęciu był około 100km ode mnie. Gdyby powietrze nie falowało, przez ZRT457 z zoomem 60x miałbym go jak na dłoni. Reszta samolotów na zdjęciu była tak jak wczorajsza Eva około 200km.
 . Może to kwestia praktyki, ale jeżeli mamy do pomocy np. FR24 to pozostaje tylko sprawa orientacji w kierunkach świata, i prawidłowego zinterpretowania tego co pokazuje radar, tzn. trzeba wiedzieć co i gdzie w danym momencie może się znajdować. Z 200km można rozpoznać tylko typ samolotu (mowa o maszynach większych od A320/B737)i to jedynie przy bardzo dobrych warunkach. Np. A380 na wczorajszym zdjęciu był około 100km ode mnie. Gdyby powietrze nie falowało, przez ZRT457 z zoomem 60x miałbym go jak na dłoni. Reszta samolotów na zdjęciu była tak jak wczorajsza Eva około 200km.ZRT460/457M
			
						Rzeczywiście jest tak, że samoloty pokazujące się na flightradar24 (czy piopawlu jak ktoś preferuje) można "umiejscowić" na niebie, gdy widzi sie tylko smugi przy sporych odległościach. Zaskoczyłeś mnie jednak tym 60x w ZRTGryni pisze:
Dziękuję za uznanie. Może to kwestia praktyki, ale jeżeli mamy do pomocy np. FR24 to pozostaje tylko sprawa orientacji w kierunkach świata, i prawidłowego zinterpretowania tego co pokazuje radar, tzn. trzeba wiedzieć co i gdzie w danym momencie może się znajdować. Z 200km można rozpoznać tylko typ samolotu (mowa o maszynach większych od A320/B737)i to jedynie przy bardzo dobrych warunkach. Np. A380 na wczorajszym zdjęciu był około 100km ode mnie. Gdyby powietrze nie falowało, przez ZRT457 z zoomem 60x miałbym go jak na dłoni. Reszta samolotów na zdjęciu była tak jak wczorajsza Eva około 200km.
 Nic dziwnego, że mój Celestron 15x i ja czasem nie dajemy rady już przy 50-60 km zwłaszcza w przypadku małych samolotów i braku pomocy ze strony radaru. Pora chyba pomyśleć o jakimś potworze
 Nic dziwnego, że mój Celestron 15x i ja czasem nie dajemy rady już przy 50-60 km zwłaszcza w przypadku małych samolotów i braku pomocy ze strony radaru. Pora chyba pomyśleć o jakimś potworze 
TPL 20x80, Celestron 15x70, UBC125XLT
			
						Witam 
Widzę że ekstremalne obserwacje wciągnęły cię Gryni . Pamiętam jak kilka lat temu   wstawałem tuż przed 4tą rano i prowadziłem takie obserwacje na wschodzie ,a maszyny było widać z ogromnej odległosci . Rekordowe obserwacje nastąpiły pewnego pamiętnego czerwca  kiedy to zaobserwowałem A380 Singapore z odległosci ok 500km!!!!!!!! .Maszynę zobaczyłem jako malutką kropkę przez Kronosa o godzinie 4.00 . Następnie śledziłem ją przez 40 minut zanim o 4.40 mnie nie minęła . Do tej pory nigdy już takich warunków nie było a minęło  kilka lat .
 . Pamiętam jak kilka lat temu   wstawałem tuż przed 4tą rano i prowadziłem takie obserwacje na wschodzie ,a maszyny było widać z ogromnej odległosci . Rekordowe obserwacje nastąpiły pewnego pamiętnego czerwca  kiedy to zaobserwowałem A380 Singapore z odległosci ok 500km!!!!!!!! .Maszynę zobaczyłem jako malutką kropkę przez Kronosa o godzinie 4.00 . Następnie śledziłem ją przez 40 minut zanim o 4.40 mnie nie minęła . Do tej pory nigdy już takich warunków nie było a minęło  kilka lat . 
Zazdroszczę tez pogody - nad Lublinem w ciagu ostatnich dwóch miesięcy bylo chyba z 5 pogodnych dni .........
pozdrawiam
            
			
									
						
							Widzę że ekstremalne obserwacje wciągnęły cię Gryni
 . Pamiętam jak kilka lat temu   wstawałem tuż przed 4tą rano i prowadziłem takie obserwacje na wschodzie ,a maszyny było widać z ogromnej odległosci . Rekordowe obserwacje nastąpiły pewnego pamiętnego czerwca  kiedy to zaobserwowałem A380 Singapore z odległosci ok 500km!!!!!!!! .Maszynę zobaczyłem jako malutką kropkę przez Kronosa o godzinie 4.00 . Następnie śledziłem ją przez 40 minut zanim o 4.40 mnie nie minęła . Do tej pory nigdy już takich warunków nie było a minęło  kilka lat .
 . Pamiętam jak kilka lat temu   wstawałem tuż przed 4tą rano i prowadziłem takie obserwacje na wschodzie ,a maszyny było widać z ogromnej odległosci . Rekordowe obserwacje nastąpiły pewnego pamiętnego czerwca  kiedy to zaobserwowałem A380 Singapore z odległosci ok 500km!!!!!!!! .Maszynę zobaczyłem jako malutką kropkę przez Kronosa o godzinie 4.00 . Następnie śledziłem ją przez 40 minut zanim o 4.40 mnie nie minęła . Do tej pory nigdy już takich warunków nie było a minęło  kilka lat . Zazdroszczę tez pogody - nad Lublinem w ciagu ostatnich dwóch miesięcy bylo chyba z 5 pogodnych dni .........
pozdrawiam
Kronos BP 26x70 ,  Garrett 30x100 ,Nikon Sportstar 8x25 EX
			
						- vader
- Administrator
- Posty: 2875
- Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
- Obserwuję: niebo :)
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Witam,
zdjęcie zrobione dziś z pokładu easyJet, EZY2477, G-EZGD, DTM-KRK blisko granicy niemiecko-polskiej. Rewelacyjny widok! Szkoda, że już zniżaliśmy, gdy majestatycznie nas wyprzedzał "Raiders" 
 
AirAsia X, XAX2007, 9M-XAC, A343, STN-KUL, UL986 SE, FL330, G11.13

pozdrawiam
ps. żeby i dla nas pogoda była tak łaskawa jak codziennie nad chmurami :)
            
			
													zdjęcie zrobione dziś z pokładu easyJet, EZY2477, G-EZGD, DTM-KRK blisko granicy niemiecko-polskiej. Rewelacyjny widok! Szkoda, że już zniżaliśmy, gdy majestatycznie nas wyprzedzał "Raiders"
 
 AirAsia X, XAX2007, 9M-XAC, A343, STN-KUL, UL986 SE, FL330, G11.13

pozdrawiam
ps. żeby i dla nas pogoda była tak łaskawa jak codziennie nad chmurami :)
					Ostatnio zmieniony 02 lutego 2011, 16:09 przez vader, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						- maciekA380
- Posty: 1105
- Rejestracja: 06 września 2009, 15:18
- Obserwuję: L984, L986, M857, P746, N133, Z179, Z367
- Lokalizacja: Dukla/Krosno
Cześć.
Jeden z wczoraj, warunki były fatalne.
PADKA-TEPNA 13:25 Singapore Airlines SIA333 CDG-SIN 9V-SKG A388 FL370


Vader, przepiękne to zdjęcie, jedyny który złapał dziś Raidersów i to w powietrzu, wspaniałe !!
 przepiękne to zdjęcie, jedyny który złapał dziś Raidersów i to w powietrzu, wspaniałe !!
Pozdrawiam
            
			
									
						
							Jeden z wczoraj, warunki były fatalne.
PADKA-TEPNA 13:25 Singapore Airlines SIA333 CDG-SIN 9V-SKG A388 FL370


Vader,
 przepiękne to zdjęcie, jedyny który złapał dziś Raidersów i to w powietrzu, wspaniałe !!
 przepiękne to zdjęcie, jedyny który złapał dziś Raidersów i to w powietrzu, wspaniałe !!Pozdrawiam
Canon EOS 7D Mark II + Synta 8" (1200mm), Tamron 150-600mm f/5-6.3 G2 DI VC USD i parę innych szkieł.
			
						





















